Podoba Ci się ten blog? Chcesz być na bieżąco z nowościami - subskrybuj kanał RSS... Co to jest RSS?

poniedziałek, 6 grudnia 2010

18 prezentów, które możesz zrobić sam i... 18 pomysłów na biznes-widmo.


Dzisiaj, w święto świętego Mikołaja, kiedy wszyscy obdarowują się prezentami - ja też chcę dać Ci prezent. Prezent nietypowy - będziesz go musiał sobie zrobić sam. Mam nadzieję, że prezentem tym jest przede wszystkim inspiracja do działania i zarabiania :).


W dzisiejszym wpisie pokażę Ci jak ludzie zarabiają (dorabiają) na serwisie Etsy.com. Etsy to taki amerykański 'market', w którym wszystkie przedmioty wykonane są ręcznie przez sprzedających. Początkowo patrzyłem na te przedmioty jako na potencjalne prezenty pod choinkę dla bliskich (mam w końcu w wyzwaniach co najmniej dwa własnoręcznie przygotowane prezenty). Po chwili zauważyłem w nich całkiem atrakcyjne źródła studenckiego dochodu :).

W naszej rzeczywistości są to jednak biznesy-widma. Pozwalają dorobić przyzwoite pieniądze (w rozumieniu studenckim), jednak nie na tyle dobre, aby pozwalały zarejestrować legalną działalność... Trzeba więc brać pod uwagę, że po kilku miesiącach (niestety) może do nas zadzwonić pan Biurwa z radosną informacją o mandacie za zatajone dochody/niezarejestrowaną działalność :(.

Co ciekawego znalazłem?
Przede wszystkim masę przedmiotów charakteryzujących się niezwykłym stosunkiem kosztów wytworzenia do ceny. Większość z tych rzeczy wykonana jest ze śmieci! Kiedy przeliczyłem sobie koszty wykonania niektórych z nich okazało się, że jestem w stanie produkować je nawet w granicach 1,20 za sztukę!

Moje typy:
(Jeśli znajdziesz coś ciekawego na Etsy bądź innym portalu - proszę podziel się z nami spostrzeżeniami w komentarzu )

1. biżuteria (jak dla mnie hit tego researchu!):


2. dodatki do iCudów:


3. produkty indywidualizowane:


4. kilka pomysłów z innych serwisów:


5. listy artykułów o prezentach hand-made:


Jakoś tak świątecznie spodobały mi się te pomysły. Są takie 'inne', nie pachną centrum handlowym ani Tesco, niosą za sobą jakąś radość...


A Ty w te święta zamierzasz kupić, czy wykonać prezenty dla Twoich bliskich?

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam prezenty wykonywane samodzielnie. Sam też czasem coś popełnię. Nie każdemu jednak bym taki prezent dał. Bywają osoby, które uznają coś takiego za skąpstwo. Zwłaszcza jeśli nie do końca trafi się w gusta obdarowywanego i ten uzna nasze "dzieło" za tani kicz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oczywiście, podstawą udanego prezentu jest znajomość osoby, którą chce się obdarować. Dawanie prezentów 'na odczep się' jest bez sensu.
    -
    W tym wpisie chodziło mi raczej o pokazanie tzw. Trash Design jako przykładu na kreatywne obdarowywanie, ale też i zarabianie.
    -
    Prezenty hand made mogą też być 'drogie', czyli wartościowe:
    http://picasaweb.google.com/lh/photo/Dn7706CAcFApYZz7OwU_e2AbZOSI_l6bjKyJYT_h_V0?feat=directlink
    zrobiłem w 2006 roku - 20 złotych + ze 25 godzin pracy, wartość rynkowa około 300 złotych;
    http://picasaweb.google.com/lh/photo/bbkvUjfC9QD7ON5_OxRy9GAbZOSI_l6bjKyJYT_h_V0?feat=directlink
    zrobiona w 2007, koszty te same, projekt własny - tę otrzymał w prezencie mój pierwszy wspólnik, dumnie sterczy do dzisiaj w biurze :D - wartość rynkowa około 700 złotych.

    OdpowiedzUsuń
  3. No ale to jest zagraniczny serwis?

    OdpowiedzUsuń
  4. A co sądzicie na temat http://woodworld.pl/3-drewniane-zegarki? Moim zdaniem drewniane zegarki to coś niesamowitego! Moim zdaniem nie ma niczego, co pasowałoby bardziej na taką okazję. Prezenty dla mężczyzn to zawsze ciężki kawałek chleba. Moim zdaniem warto jest się zastanowić, ale zegarek zawsze się sprawdzi.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...