Podoba Ci się ten blog? Chcesz być na bieżąco z nowościami - subskrybuj kanał RSS... Co to jest RSS?

czwartek, 9 grudnia 2010

Jak znaleźć pomysł na biznes?

zdjęcie znalezione na stockvault.net
Rozejrzyj się! Wczoraj starałem się Ci udowodnić, że sprzedaż jest nieodłącznym elementem życia. Rozejrzyj się jeszcze raz - wszystko dookoła Ciebie 'ktoś, komuś, kiedyś' sprzedał. Teraz zastanów się tylko, jak zamiast 'ktoś' wsadzić 'ja'...

Wielu moich kolegów mówi, że chcieli by 'iść na swoje', ale nie mają dobrego pomysłu. Kiedy pytam, co dotychczas wymyślili, odpowiadają - nic. Dla mnie znaczy to tyle, co 'nie myślałem'. Bo biznes, mniejszy czy większy, czai się za każdym rogiem.

Pokój mój, a w nim...
Masa inspiracji :). Nie wierzysz? Poczytaj...

  • Ściana. Można robić remonty, można samo malowanie - ale do tego trzeba ludzi i narzędzi. Nie pociesza też fakt, że to biznes opierający się na poleceniach. Ale zabezpieczanie pomieszczenia na początku remontu i sprzątanie po remoncie już nie. Wystarczy dogadać się z kilkoma 'wujkami Mietkami' prowadzącymi firmy remontowe...
  • Kaloryfer. Sam w sobie może i nie da zarobić, jeśli nie cieknie bądź nie wymaga odpowietrzenia. Ale jesienią całkiem rozsądnie byłoby kupić hurtową ilość uszczelek i oferować ludziom w blokach uszczelnienia. Blok na przeciwko mojego ma 75 okien w jednej ścianie. Niech popyt wyniesie 30% - 50 okien na blok, pewnie z 1,5 h roboty dla dwóch osób. Marża: wedle rozsądku. Dobry pomysł szczególnie na osiedlach, gdzie mieszka wiele starszych osób.
  • Okno. O uszczelnianiu już było... To może przygotować naklejki-witraże na święta. Może tylko szablony do odbijania śniegiem w sprayu gwiazdek i innych kształtów? Może po prostu myć okna?
  • Garderoba. Wielu studentów nie ma na stancji pralki... Podpisz umowę z pralnią, na pranie nocne (dodatkowy dochód, więc zejdą Ci z marży) - zbieraj pranie od ludzi i oddawaj drugiego dnia.
    Studenci 'biedni'? Zbieraj od singli w bankach i innych instytucjach - oddawaj wyprane i wyprasowane.
  • Notatki z zajęć. Pomysł z ostatniej sesji: sprzedaj w formie audiobooka! Nagraj, dogadaj się z ludźmi z roku - jeśli zrzucą się np. po 2 pln (czyli jakieś 1/10 ceny kserówki skryptów z jednego przedmiotu) - niech kopiują i korzystają do woli! 5 przedmiotów x 100 osób na roku (niech będzie - 40 skąpców-cwaniaków) x 2 złote.
    A jak myślisz, młodsze roczniki nie będą potrzebowały Twoich nagrań?
  • Książki. Pomysł dobry, ale i kontrowersyjny. Można pisać ludziom prace. I to jest legalne. Przestępstwo oszustwa popełnia osoba, która podaje się za autora pracy, której nie napisała... Masz wątpliwości etyczne? Ja też mam.
  • Gitara. Weselne chałturki już opisałem. Możesz też oczywiście udzielać lekcji, bądź... produkować stojaki. Gitary są najpopularniejszym instrumentem, sprzedawane są często z pokrowcem i piecykiem (elektryczne), ale bez stojaków (ceny od jakichś 40 złotych). Odrobina kreatywności i z drewnianego śmiecia można zrobić coś fajnego, co się nieźle sprzeda.
  • Burdel w szafie. Pudełka, szczególnie kartonowe, są nieźle marżowne. Odrobina inwencji, origami,  klej i kolorowe papiery do pakowania - pomysłem na zarobek.
  • Gierki planszowe i karciane. Nic tylko wydać swoją. A może kontynuować pomysł z opakowaniami i projektować swoje gadżety do gier? Tokeny, liczydła punktów, znaczniki, figurki, paczki i pudełka...
  • Komórka. W kilka godzin możesz zrobić tysiące tapet (wektorowych), podzielić w paczki np. po 30 i sprzedawać. Jeśli masz trochę wiedzy na temat javy, możesz napisać jakiś ciekawy program. Ja na przykład chętnie kupiłbym programik, który po wpisaniu mojej listy zakupów wskazałby najtańszy sklep dla tych akurat produktów (po wcześniejszym wklepaniu cen oczywiście).
  • Mam jeszcze w pokoju koszyk z jabłkami. Jeśli masz samochód dogadaj 30 osób, które zechcą co kilka dni świeże owoce i warzywa z dostawą do domu (znów osoby starsze lub pracujące w niepełnym wymiarze godzin). Kupując hurtowo na miejscowej giełdzie będziesz w stanie zaproponować cenę nieco niższą niż sklepy, bo nie poniesiesz kosztów składowania, wynajmu miejsca na sprzedaż, ani zepsutego towaru, który się nie sprzedał...


To tylko po jednym pomyśle na 'przedmiot' w moim pokoju. Celowo nie piszę nic o komputerze, bo to temat na osobną książkę :). Oczywiście dla wielu z Was to pomysły chwilowe/sezonowe - ale jednak od czegoś trzeba zacząć :).


A jakie ciekawe pomysły kryją się w Twoim pokoju? Proszę podziel się ze mną i innymi czytelnikami...

16 komentarzy:

  1. Nienawidzę słowa rozglądnij!
    O wiele bardziej koi moje uszy rozejrzyj

    OdpowiedzUsuń
  2. Zmieniłem, nie chcę mieć na sumieniu cudzego zdrowia ;).

    OdpowiedzUsuń
  3. Ostatnio też głupotą znalazłam nawet sprzedaż pomysłów na randkę, ale w sumie jak kto nie wie gdzie iść to też dobry pomysł www.99pomysl.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. hah jeszcze źle dodałam 99pomyslow.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Śpicie w nocy zaniepokojeni zaliczenia? * Jeśli szukasz pieniędzy na rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej? * Szukasz pożyczki
    realizacji dużych projektów?

    Roswitha G. Allen Finanse i Kredyt Inca.

    Ubiegać się o pożyczki na 3% stopy procentowej.

    W przeciwnym przypadku skontaktuj się z nami poprzez e-mail: (tombradinvestment@gmail.com)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sprawdźcie sobie na stronie internetowej spolka.org jak działają gotowe spółki na sprzedaż - moim zdaniem naprawdę warto sobie zakupić coś takiego na start. Dzięki takim spółką jesteś w stanie osiągnąć o wiele wyższy poziom. Bardzo fajne jest to, że każdy z nas jest w stanie założyć biznes - wystarczy tylko chcieć.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mój pomysł na biznes to własny salon kosmetyczny. Na początku trochę się bałam, ale wszystko ładnie się powoli rozkręca. Wybrałam miejsce, usługi i dostawcę (firma cosmed24.pl)

    OdpowiedzUsuń
  8. Hi friends am so happy today because i can now pay my bills and also do business and help my family too, i just got my loan and it was so quick and fast. you can get yours too if you need loan email him via: willianloanfirm6@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Znalezienie dobrego pomysłu na biznes to dopiero początek. Duże znaczenie przy prowadzeniu własnej firmy ma skuteczny biznesplan oraz stały rozwój firmy. Warto jest korzystać z wszelkich innowacji biznesowych. Może to być np. wdrożenie specjalnego oprogramowania biznesowego https://craftware.pl/, dzięki któremu zwiększymy sprzedaż lub poprawimy relacje z klientami.

    OdpowiedzUsuń
  10. Pomysłów na własny biznes każdy z nas miał pewnie od groma. Wielu początkujących przedsiębiorców ma spore problemy z rozkręceniem biznesu, a to co początkowo wydawało się proste, okazuje się nie lada wyzwaniem. Wiem, bo sam miałem z problem, żeby ogarnąć wszystko w firmie samemu i po dłuższych zastanowieniach zdecydowałem się na pomoc zewnętrznej firmy ax-dynamics.com/microsoft-dynamics-ax. Mimo tego, że początkowo byłem do tego sceptycznie nastawiony to panowie z AX-dynamics szybko rozwiali moje wątpliwości i doradzili jak poprawić pracę mojej hurtowni i biznes udało się rozkręcić, dzięki ich pomysłom :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Moim zdaniem warto jest dziś zainteresować się internetową sprzedażą produktów spożywczych tzw. e grocery - https://www.przelewy24.pl/blog/e-grocery-rosnie-w-sile-sprawdz-jak-wielu-polakow-robi-zakupy-spozywcze-online. Klienci z roku na rok co raz częściej robią zakupy spożywcze online. W ten sposób mają okazję zakupić artykuły, które często są trudno dostępne w sklepach stacjonarnych.

    OdpowiedzUsuń
  12. Pomysłów na biznes jest bardzo dużo i to tylko od nas zależy jak go wykorzystamy. My niedawno wdrożyliśmy elektroniczny obieg faktur https://www.connecto.pl/elektroniczny-obieg-faktur-w-firmie/ i moim zdaniem jest to również poniekąd rozwinięcie pomysłu na biznes.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli chodzi o rozwiązania dla biznesu, to ja zdecydowałam się nie dawno zintegrować mój esklep z Sendit. Dzięki systemowi mogę w kilku krokach nadać wiele paczek, wybierając jednego spośród dużej liczby kurierów np. https://www.sendit.pl/cennik/cenniki-krajowe/dpd. Klienci chętnie wybierają paczki kurierskie, które są tanie oraz bardzo szybkie.

      Usuń
  13. Oczywiście samych pomysłów na biznes jest cała masa, ale aby zacząć zarabiać to taki biznes przede wszystkim musi być rentowny. Ja jestem zdania, że tak jak napisano w http://businesspl.com/index.php/finanse/18895-rola-analizy-biznesowej-w-projektach-itw przypadku obszaru IT bardzo ważną rolę odgrywa właśnie analiza biznesowa.

    OdpowiedzUsuń
  14. Niezależnie jaki kierunek działalności wybierzesz, warto zainwestować w system liczenia klientów.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...